Přeskočit navigaci
Safe Internet Day

Tisková zpráva - Modrá linka se více otevírá dospělým

Naposledy upraveno: 28. 7. 2011

Dospělí, jste vítáni!


Brněnská linka důvěry Modrá linka o.s. rozšířila svoji působnost. Krizovou pomoc nabízí již nejenom dětem a mládeži, ale nově i těm, kteří do této věkové kategorie nespadají. Stanovy občanského sdružení s nově definovaným posláním a cíli schválilo během prázdnin Ministerstvo vnitra, které registruje občanská sdružení a dohlíží na jejich fungování. O rozšíření cílové skupiny. bylo rovněž požádáno na Krajském úřadě Jihomoravského kraje v registru poskytovatelů sociálních služeb dle Zákona 108/2006 Sb.
Modrá linka v září Brně završí již 17. rok svého působení. Kromě linky důvěry provozuje i psychologickou poradnu a centrum pro vzdělání a supervizi. Dosud své služby poskytovala převážně dětem a mládeži, rodičům a pedagogům. Ročně se jich na linku a poradnu obrátí kolem 4 tisíc, to je v průměru přibližně 10 kontaktů denně.
„Rozšíření cílů a poslání Modré linky i na dospělou populaci bylo reakcí na vzrůstající počet osob, které chtěly využít našich služeb a nespadaly již do kategorie děti a mládež,“ uvedla vedoucí linky důvěry Bohuslava Horská a dodala, že klienty bude tato změna jistě vítána. „Krizová pomoc by měla být poskytována bez rozdílu všem, kteří ji aktuálně potřebují. Jsem ráda, že tak můžeme činit, i když dále zůstáváme zaměřeni klienty v dětském věku, dospívající a mladé lidi.“ Polovina klientů spadá stále do této kategorie a řeší většinou vztahové problémy, zejména vrstevnické, partnerské a rodinné. Významným tématem v této oblasti bývá například šikana, která může vyústit až v sebevražedné tendence. Osobní a existencionální těžkosti prožívá druhá nejpočetnější skupina klientů Modré linky. Ředitelka občanského sdružení Jana Zárubová sdělila: „Jsme připraveni nabídnout pomoc klientům celého věkového spektra jak distančně na lince důvěry – telefonicky prostřednictvím pevných, mobilních a internetových sítí, tak tváří v tvář v osobní psychologické poradně.“ Modrá linka spolupracuje i s operačním střediskem 112, které na Modrou linku přepojuje některé hovory zejména dospělých klientů. „Transformaci Modré linky na linku důvěry nejen pro děti a mládež považuji za přirozený proces, v němž uživatelé služeb hráli aktivní roli. Současný stav je výsledkem přibližně ročního rozhodovacího procesu a příprav,“ přiblížil proces změny poslání a cílů Modré linky Ladislav Ptáček, předseda Správní rady občanského sdružení.
Dospělí, jsme rádi, že Vás můžeme přivítat a poskytnout Vám naše služby.
Modrá linka o. s.
Linka důvěry nejen pro děti a mládež
www.modralinka.cz

Jana Zárubová, ředitelka Modré linky o. s.
Tel. +420 549 216 141, +420 602 686 646
E-mail: manager@modralinka.cz

Bohuslava Horská, vedoucí linky důvěry
Tel: + 420 604 789 838
E-mail: ld@modralinka.cz

Ladislav Ptáček, předseda správní rady Modrá linka o. s.
Tel: +420 737 151 623


zpět na hlavní stránku

English flag  English


Telefon

549 241 010

Mobil

608 902 410

Skype

modralinka

E-mail

help@modralinka.cz

 

V provozu denně
od 9.00 do 21.00 hod.


ikona - FaceBook

Modrá linka je členem International Federation of Telephone Emergency Services


 

Kdo nás podporuje...