Jak zvládnout nouzový stav v době Coronaviru

To, co prožíváme, je pro nás všechny něčím dosud nepoznaným. Učíme se, jak s novou situací zacházet. Jak ji co nejlépe zvládnout? 

  1. Je normální se cítit „nenormálně“ a také se tak chovat. Můžete být roztěkaní, bezradní, zpomalení nebo zrychlení, frustrovaní, naštvaní, můžeme cítit pocity viny, trapnosti, studu… To vše je přirozené, v pořádku, patří to k tomu, co se děje. Přijměte svoje pocity, k této situaci patří, nepotlačujte je, mluvte o nich s těmi, komu důvěřujete.
  2. Nejčastějším pocitem jsou zřejmě obavy a strach. Pokud jsou přiměřené, pomáhají chovat se zodpovědně (například používat desinfekci, vyhýbat se místům s větším počtem osob apod.) Položte si otázku, čeho se bojíte nejvíc, a vytvořte si plán, co se s tím dá dělat.
  3. Pokud je strach nebo další pocity těžko zvládnutelný, sdílejte jej se svými blízkými nebo kontaktujte kteroukoliv z linek důvěry, které jsou na tuto situaci připraveny. Můžete volat anonymně, na některé linky i zdarma a kdykoliv. 
  4. Buďte laskaví k sobě i druhým, neodsuzujte, nehodnoťte, vycházejte si vstříc. I když někde „ujedete“, nevyčítejte si to a hledejte v tom inspiraci do budoucna. Pokud to jde, buďte pomocí, povzbuzením. Udělá to dobře nejenom jiným, ale i vám.
  5. Užívejte kritické myšlení. Nepodceňujte situaci, ani neživte paniku. Informace berte z ověřených zdrojů, ověřujte si, jestli sdílené články nejsou hoaxem. Čtení zpráv, článků a komentářů věnujte omezenou dobu, sledujte i něco jiného. 
  6. Dodržujte životosprávu – jídlo a pití v přiměřené kvalitě a kvantitě, přiměřený pohyb (dá se zajistit i v karanténě), odpočinek, spánek. Hledejte činnosti, které vám udělají radost. I za nuceného pobytu doma se držte určitého řádu, plánujte si aktivity (třeba na jeden půlden). 
  7. Každá krize v sobě nese příležitost naučit se něco nového o sobě, druhých, životě samotném.. Věříme, že tato krize tento potenciál určitě má. 

 

Držíme nám všem palce – a jsme tu pro vás. 

Tým pracovníků Linky důvěry Modrá linka. 

 

Kontakty: 

Pevná linka: 549 241 010

Mobil: 608 902 410

Skype: modralinka

WhatsApp: 608 902 410

Chat a Schránka internetového poradenství: na www.modralinka.cz.

 

S využitím zdrojů: IFOTES, Michal Kniha, Psychologický ústav AV ČR. 

Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
download redmi firmware
Download Nulled WordPress Themes
online free course

Aktuality

Časté dotazy

Modrá linko, co musím o sobě všechno říct?

Ohledně podání informací – je to zcela na Vás, co budete chtít prozradit. My jsme vázáni mlčenlivostí.

 

Někdy se doptáváme na určité  jednotlivosti Vašeho případu, a to proto, abychom byli schopni lépe reagovat či poskytnout adekvátní informace. Vy samozřejmě nemusíte sdělovat žádné osobní údaje a zůstat tak v naprosté anonymitě. Tuto skutečnost můžete zajistit i tím,že si skryjete číslo, popř. vytvoříte novou emailovou adresu, kde nebude obsaženo vaše jméno.

Kdo může volat?

Volat může kdokoli, kdo se nachází v obtížné situaci a chce pomoci.

 

Kontakty
Ředitelka 776 295 769
Zástupce 608 851 283
manager(zavináč)modralinka.cz
vzdelavani(zavináč)modralinka.cz
Kontakty
Ředitelka 776 295 769
Zástupce 608 851 283
manager(zavináč)modralinka.cz
vzdelavani(zavináč)modralinka.cz
Podpořte
nás
Děkujeme za podporu:
Podporují nás: