Jak zvládnout nouzový stav v době Coronaviru

To, co prožíváme, je pro nás všechny něčím dosud nepoznaným. Učíme se, jak s novou situací zacházet. Jak ji co nejlépe zvládnout? 

  1. Je normální se cítit „nenormálně“ a také se tak chovat. Můžete být roztěkaní, bezradní, zpomalení nebo zrychlení, frustrovaní, naštvaní, můžeme cítit pocity viny, trapnosti, studu… To vše je přirozené, v pořádku, patří to k tomu, co se děje. Přijměte svoje pocity, k této situaci patří, nepotlačujte je, mluvte o nich s těmi, komu důvěřujete.
  2. Nejčastějším pocitem jsou zřejmě obavy a strach. Pokud jsou přiměřené, pomáhají chovat se zodpovědně (například používat desinfekci, vyhýbat se místům s větším počtem osob apod.) Položte si otázku, čeho se bojíte nejvíc, a vytvořte si plán, co se s tím dá dělat.
  3. Pokud je strach nebo další pocity těžko zvládnutelný, sdílejte jej se svými blízkými nebo kontaktujte kteroukoliv z linek důvěry, které jsou na tuto situaci připraveny. Můžete volat anonymně, na některé linky i zdarma a kdykoliv. 
  4. Buďte laskaví k sobě i druhým, neodsuzujte, nehodnoťte, vycházejte si vstříc. I když někde „ujedete“, nevyčítejte si to a hledejte v tom inspiraci do budoucna. Pokud to jde, buďte pomocí, povzbuzením. Udělá to dobře nejenom jiným, ale i vám.
  5. Užívejte kritické myšlení. Nepodceňujte situaci, ani neživte paniku. Informace berte z ověřených zdrojů, ověřujte si, jestli sdílené články nejsou hoaxem. Čtení zpráv, článků a komentářů věnujte omezenou dobu, sledujte i něco jiného. 
  6. Dodržujte životosprávu – jídlo a pití v přiměřené kvalitě a kvantitě, přiměřený pohyb (dá se zajistit i v karanténě), odpočinek, spánek. Hledejte činnosti, které vám udělají radost. I za nuceného pobytu doma se držte určitého řádu, plánujte si aktivity (třeba na jeden půlden). 
  7. Každá krize v sobě nese příležitost naučit se něco nového o sobě, druhých, životě samotném.. Věříme, že tato krize tento potenciál určitě má. 

 

Držíme nám všem palce – a jsme tu pro vás. 

Tým pracovníků Linky důvěry Modrá linka. 

 

Kontakty: 

Pevná linka: 549 241 010

Mobil: 608 902 410

Skype: modralinka

WhatsApp: 608 902 410

Chat a Schránka internetového poradenství: na www.modralinka.cz.

 

S využitím zdrojů: IFOTES, Michal Kniha, Psychologický ústav AV ČR. 

Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
udemy free download
download redmi firmware
Download Premium WordPress Themes Free
online free course

Aktuality

Časté dotazy

Modrá linko, co musím o sobě všechno říct?

Ohledně podání informací – je to zcela na Vás, co budete chtít prozradit. My jsme vázáni mlčenlivostí.

 

Někdy se doptáváme na určité  jednotlivosti Vašeho případu, a to proto, abychom byli schopni lépe reagovat či poskytnout adekvátní informace. Vy samozřejmě nemusíte sdělovat žádné osobní údaje a zůstat tak v naprosté anonymitě. Tuto skutečnost můžete zajistit i tím,že si skryjete číslo, popř. vytvoříte novou emailovou adresu, kde nebude obsaženo vaše jméno.

Kdo může volat?

Volat může kdokoli, kdo se nachází v obtížné situaci a chce pomoci.

 

Kontakty
Ředitelka 776 295 769
Zástupce 608 851 283
manager(zavináč)modralinka.cz
vzdelavani(zavináč)modralinka.cz
Kontakty
Ředitelka 776 295 769
Zástupce 608 851 283
manager(zavináč)modralinka.cz
vzdelavani(zavináč)modralinka.cz
Podpořte
nás
Děkujeme za podporu:
Podporují nás: