Ukázka chatu

Na jaře roku 2012 otevřela Linka důvěry Modrá linka možnost komunikovat s klienty prostřednictvím

chatu.

 

Chat je vlastně psaným dialogem – stojí na pomezí mezi telefonickým a psaným kontaktem. Jak asi taková konverzace probíhá, se můžete podívat zde.

Jedná se o záznam z autentického modelového chatu uskutečněného živě v rámci projektu Centra sociálních služeb Praha „Poskytování krizové pomoci – výměna zkušeností a know-how“  dne 2. 10. 2012

 

 

[11:11:38] Poradna: Dobry den, vítejte na chatu, můžete začít psát.

[11:12:16] Klient/ka: Můžu vědět, s kým mluvím?

[11:12:23] Klient/ka: můžu

[11:12:43] Poradna: Mluvíte s pracovnicí naší linky. Co Vás přivádí?

[11:13:12] Klient/ka: je mi nic moc…

[11:13:41] Poradna: Stalo se něco?

[11:13:44] Klient/ka: vlastně docela blbý..

[11:14:10] Poradna: Jasně, řeknete mi o tom víc?

[11:14:49] Klient/ka: ttak znáte to… v práci blbý, doma blbý, všechno stojí za nic

[11:15:23] Poradna: takže je toho teď asi najednou moc, co přesně se stalo?

[11:16:10] Klient/ka: to je furt všechno dokola.. lidi stojí za ho…, na nikoho se nemůžete spolehnout..

[11:16:35] Klient/ka: všude po vás někdo něco chce..

[11:17:02] Klient/ka: nic mě už nebaví… mám toho dost..

[11:17:11] Poradna: Mrzí mě, že to takhle máte. Každý má právo na to mít okolo sebe někoho komu

může věřit.

[11:17:31] Poradna: Říkáte, že toho máte dost, co to znamená? Přemýšlíte, že si ublížíte?

[11:18:09] Klient/ka: no to je asi to jediný, co pomáhá…

[11:18:37] Poradna: A jak si ubližujete, aby Vám to pomohlo?

[11:18:57] Klient/ka: řezání je nejlepší..

[11:19:21] Poradna: a teď už jste to udělal?

[11:19:35] Klient/ka: udělala

[11:20:17] Poradna: Nevím, jak se řežete, ale mam teď o Vás strach, abyste nebyla v nebezpečí.

Krvácíte? Nejste v ohroženi života?

[11:21:04] Klient/ka: ne, to zas přejde…

[11:21:37] Poradna: S čím jste dneska přišla do místnosti? Co čekáte od našeho rozhovoru?

[11:21:50] Klient/ka: a jak to přejde, tak se zas vrátí ty blbý pocity..

[11:22:03] Klient/ka: No že mi pomůžete, aby mi bylo líp..

[11:22:06] Poradna: Jak dlouho už to takto trvá?

[11:22:22] Poradna: Pomáhá Vám, že teď spolu mluvíme?

[11:22:28] Klient/ka: dlouho..

[11:22:53] Klient/ka: Jo, je to lepší..

[11:23:24] Poradna: Ví někdo další, že si takhle pomáháte, aby Vám bylo lépe?

[11:23:35] Klient/ka: ne

[11:23:47] Poradna: a mohla byste o tom s někým mluvit?

[11:24:03] Klient/ka: nikdo mě nenapadá..

[11:24:25] Poradna: Děkuju, že jste to řekla mě. Asi to nebylo jednoduché.

[11:25:18] Klient/ka: tak vy to na mě asi neřeknete, že?

[11:26:01] Poradna: Neřeknu. Jen si říkám, že možná kdybyste to mohla říci i Vy někomu dalšímu kdo

je blízko Vás. Někdy jen to, že můžeme o svém trápení mluvit nám může ulevit.

[11:26:28] Klient/ka: nemám nikoho takovýho, komu bych to mohla říct..

[11:26:52] Poradna: Taky mě napadá, jak s tím třeba bojujete, abyste si neublížila, jestli jste se to

zkoušela zastavit?

[11:27:05] Klient/ka: proto to říkám aspoň vám…. Ale já se s vámi nechci bavit o řezání… Já chci,

abyste mi pomohla, aby mi bylo líp..

[11:27:51] Poradna: Dobře. Bavme se o tom, co dělat, abyste to vůbec nemusela dělat.

[11:28:38] Poradna: Co Vám běžně pomáhá?

[11:28:47] Klient/ka: No právě.. Tak čekám, co mi navrhnete..

[11:28:57] Klient/ka: nic… řezání…

[11:28:57] Poradna: A co už jste zkoušela.

[11:29:00] Poradna: ?

[11:29:08] Klient/ka: všechno

[11:29:23] Poradna: Já bych Vám moc ráda dala nějakou kouzelnou radu, která Vám pomůže. Ale to

neumím.

[11:29:43] Poradna: Je jasné, že to nebude hned jako lusknutím prsty, ale asi se s tím budete muset poprat.

[11:30:17] Klient/ka: Takže mi nepomůžete..

[11:30:21] Poradna: Ale dnes jste napsala, to první důležitý krok a chtěl odvahu.

[11:30:57] Poradna: Můžu být v tom s Vámi, ale nejsem Vy. Každému pomáhá něco jiného.

[11:31:40] Klient/ka: Tak aspoň to psaní s vámi pomáhá… trochu…

[11:32:43] Poradna: Dobře. Můžeme dál mluvit.

[11:33:00] Klient/ka: .. tak něco pište

[11:34:08] Poradna: Přemýšlím o tom, že teď spolu píšeme, mluvíme, ale to je jenom na chvíli. Říkám

si, co by Vám mohlo pomoci ještě, třeba jen od toho, abyste se nemusela řezat.

[11:34:24] Klient/ka: psaní s vámi mi pomáhá…

[11:35:02] Poradna: Mohla byste psát s někým dalším? S kýmkoli? Třeba i chatovat s někým okolo?

[11:35:24] Klient/ka: nikdo mě nenapadá..

[11:35:50] Klient/ka: Už vás otravuju?

[11:35:59] Poradna: Věřím, že je někdo ve Vašem okolí, komu na Vás záleží.

[11:36:18] Klient/ka: no možná kamarádka..

[11:37:00] Poradna: Vážím si toho, že se mnou mluvíte o věcech, které je těžké říci.

[11:37:22] Poradna: Opravdu bych Vás chtěla podpořit v tom, abyste to někomu řekla. Nebudete na to

sama.

[11:37:37] Poradna: Je těžké prát se sama s trápením.

[11:38:19] Klient/ka: dík za pochopení..

[11:38:49] Klient/ka: jsem ráda, že se o tom s někým můžu bavit..

[11:38:57] Poradna: Možná když si budete moc povídat s kamarádkou o tom, co Vás trápí, tak Vám

také bude líp.

[11:39:01] Klient/ka: Nebudete tu i zítra?

[11:39:34] Poradna: Můžete s námi chatovat zase ve středu, pokud budete potřebovat.

[11:40:35] Klient/ka: A budete tam VY? že se mi s váma docela dobře povídá, máte pochopení…

[11:40:48] Poradna: Střídáme se tu.

[11:41:15] Poradna: Ještě jsme se nebavili o tom, co Vás vlastně trápí, že si potřebujete ulevovat.

[11:41:25] Klient/ka: A kdy budete mít zase službu?

[11:41:33] Poradna: Ale je na Vás, zda mi to řeknete. Možná to není důležité.

[11:42:11] Poradna: Kdykoli přijdete, budete tu někdo, kdo si s Vámi rád promluví.

[11:42:17] Klient/ka: všichni kolem stojí za ho…

[11:42:48] Klient/ka: v práci bych to pozabíjela… příbuzní šílení..

[11:43:16] Poradna: Co je na všech tak strašného?

[11:44:38] Klient/ka: jsou prostě příšerní.., zlí, hnusní, neumějí se chovat, jsou sobci…

[11:45:24] Poradna: To musí být náročné být s lidmi, o kterých si toto myslíte.

[11:45:54] Poradna: Jste na ně asi hodně naštvaná.

[11:46:30] Klient/ka: jo, protože jsou fakt hrozní… Bylo by mnohem lepší, kdyby tu nebyli..

[11:46:44] Poradna: úplně všichni?

[11:47:21] Klient/ka: téměř

[11:47:30] Klient/ka: většina..

[11:47:37] Poradna: Kdo je výjimka

[11:47:39] Poradna: ?

[11:48:34] Klient/ka: pár kamarádek

[11:48:53] Poradna: Jen ještě přemýšlím, už spolu teď mluvíme asi 45 minut, s čím bychom dneska

měli tento chat skončit?

[11:49:16] Poradna: Máme na sebe asi ještě zhruba další 45 minut

[11:50:39] Klient/ka: Mě bude stačit, když si se mnou budete povídat… Je mi jedno o čem..

[11:51:25] Poradna: Čím to je, že mám takovou moc, že jen tohle Vám pomáhá?

[11:52:47] Klient/ka: nevím… asi že si se mnou jen povídáte a nenutíte mi nějakou odbornou pomoc..

[11:53:44] Poradna: nemůžu Vám nic nutit, to je Vaše rozhodnutí. Myslím, ale na to, že zvládnout to

sama je těžké.

[11:54:25] Poradna: Odbornou pomoc Vám opravdu doporučuju, ale možná to chce čas. Najít někoho,

komu můžete věřit.

[11:55:03] Klient/ka: mám zkušenosti s odbornou pomocí, nikam to nevedlo..

[11:55:25] Poradna: Mrzí mě, že máte takovou zkušenost.

[11:55:57] Klient/ka: spoustu.. Nemyslím, že ti „odborníci“ mohou ve skutečnosti někomu pomoci..

[11:56:08] Poradna: Vím, že je těžké najít odvahu a odhodlání někomu se svěřit a dát mu tu důvěru,

zvláště když už jste byla zklamaná.

[11:56:42] Poradna: Vydržet hledat chce velkou sílu. Nemusíte hned. Ale prosím nevzdávejte to.

[11:58:10] Klient/ka: no, myslím, že už mám vyzkoušeno dost… Fakt už do toho nepůjdu..

[11:58:58] Poradna: Dobře, to je Vaše rozhodnutí. Kamarádka může být také dobrý průvodce.

[12:00:27] Klient/ka: jo jasně.. ale ta nemá pořád čas..

[12:01:19] Poradna: Chtěla byste po ní, aby Vám byla kdykoli k dispozici?

[12:01:59] Klient/ka: tak jasně, že nemůže být po ruce vždycky, když potřebuju.. Proto si teď píšu s

vámi

[12:03:56] Poradna: Můžete napsat nám, když budete potřebovat, ale my tu také nejsme vždy.

[12:04:09] Klient/ka: A kdy tady zase budete?

[12:04:22] Klient/ka: myslím jako vy konkrétně

[12:05:10] Poradna: Vždycky když máme otevřený chat, tu bude někdo kdo Vám pomůže. Nemůžu

Vám říci a slíbit kdo tu bude.

[12:06:00] Klient/ka: dobře tak já zase přijdu

[12:06:00] Poradna: Musíme se pomalu rozloučit, s čím budete odcházet?

[12:06:00] Klient/ka: Je mi trochu líp.. možná to s těmi psychology nebude tak špatný…tak já zase

přijdu

[12:06:00] Poradna:  Držíme palce.

[12:06:00] Klient/ka opustil/a chatovací místnost

 

Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
free download udemy course
download intex firmware
Download Premium WordPress Themes Free
udemy paid course free download

Aktuality

Časté dotazy

Modrá linko, co musím o sobě všechno říct?

Ohledně podání informací – je to zcela na Vás, co budete chtít prozradit. My jsme vázáni mlčenlivostí.

 

Někdy se doptáváme na určité  jednotlivosti Vašeho případu, a to proto, abychom byli schopni lépe reagovat či poskytnout adekvátní informace. Vy samozřejmě nemusíte sdělovat žádné osobní údaje a zůstat tak v naprosté anonymitě. Tuto skutečnost můžete zajistit i tím,že si skryjete číslo, popř. vytvoříte novou emailovou adresu, kde nebude obsaženo vaše jméno.

Kdo může volat?

Volat může kdokoli, kdo se nachází v obtížné situaci a chce pomoci.

 

Kontakty
Ředitelka 776 295 769
Zástupce 608 851 283
manager(zavináč)modralinka.cz
vzdelavani(zavináč)modralinka.cz
Kontakty
Ředitelka 776 295 769
Zástupce 608 851 283
manager(zavináč)modralinka.cz
vzdelavani(zavináč)modralinka.cz
Podpořte
nás
Děkujeme za podporu:
Podporují nás: