Naše linka důvěry vychází ze svých desítek let zkušeností při poskytování pomoci v obtížných životních situacích. Za tu dobu jsme měli více než sto tisíc kontaktů. Naši krizoví interventi jsou vyškoleni pro podporu v těžkých situacích a budou s vámi hledat způsoby, jak Vaše trápení zmenšit. VYUŽIJTE I VY NĚKTERÝ Z NAŠICH KONTAKTŮ.
Obrátit se na nás můžete telefonicky, prostřednictvím chatu nebo e-mailem.
SLUŽBA JE POSKYTOVÁNA NEPŘETRŽITĚ - 24/7.
pondělí, středa, neděle vždy od 18.30 do 21:30 a pátek od 10:00 do 13:00
Když prožíváte obtížné životní situace, se kterými si nedokážete poradit sami či s pomocí vašich blízkých, jsme tu pro vás. Na lince důvěry pracují psychologové, sociální pracovníci a další humanitně vzdělaní pracovníci, kteří musí mít absolvovaný výcvik v krizové pomoci a především musí absolvovat odborné zaškolení, aby byli schopni poskytnout podporu a pomoc. V osobní poradně je vítán každý, kdo potřebuje pomoci se svým trápením.
telefonní linky
Chat, e-mail, anonymní schránka důvěry
Každé trápení je jiné. Někdy zvládneme velké rány a někdy nám dojde dech, když se na nás neusměje někdo, kdo je pro nás důležitý.
A abyste na trápení nebyli sami a mohli jste hledat cestu k úlevě či kroky k řešení, jsou zde linky důvěry jako je ta naše.
Pod tlačítkem níže naleznete podstránku, která se snaží o přehled témat, potřeb či situací, které podle Karet potřeb Jihomoravského kraje (který je registrátor naší služby) musí být linka důvěry schopna s klienty řešit.
Jako další podstránku pod tímto tlačítkem naleznete příklady příběhů, se kterými se na nás klienti obracejí.
Jsme registrovanou sociální službou - dle zákona 108/2006 Sb. - telefonickou krizovou pomocí.
A díky zařazení do sítě sociálních služeb a podpoře MPSV, Jihomoravského kraje a města Brna poskytujeme telefonickou, chatovou i e-mailovou krizovou pomoc bezplatně.
Platíte pouze cenu volání dle svého tarifu.
Abychom mohli naše služby rozšiřovat (např. provozní hodiny chatu), budeme rádi za podporu.
Jsme vázání mlčenlivostí, vyjma zákonné povinnosti o oznamování trestných činů, kterou je však vázán každý občan. Pracovníci vás na to upozorní, kdyby taková situace měla nastat.
Obrátit se na nás můžete v obtížných životních situacích. Témata hovorů bývají nejrůznější. Někdy jde o problémy spojené se vztahy, mnohdy jsou to těžkosti, které se týkají vlastního prožívání a pocitů. Někdo prožívá trápení s dětmi, jiný má obavy o sebe nebo své blízké, někdo zažil traumatickou událost, ztrátu či pro něj je těžká životní změna. Lidé volají a píší, když potřebují radu, podporu, vyslechnutí či být s někým alespoň takto na dálku.
Ano. Zaznamenáváme si pouze téma hovoru či chatu bez jmen a dalších identifikací. Nemusíte sdělovat své jméno či další údaje o sobě. Někdy se ptáme například na věk či bydliště, a to proto, abychom doporučili adekvátní pomoc. Záleží však jen na vás.
Naši pracovníci vyslechnou o co se jedná, a společně s vámi hledají možné kroky z vaší obtížné životní situace. Pomáhají vyznat se v těžké situaci a mohou vás podpořit, vyslechnout a zklidnit rozjitřené emoce.
Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na stránky, které naleznete pod růžovým tlačítkem výše ("řešené potřeby... a příklady ...").
Snažíme se, abychom poskytli potřebnou podporu a pomoc. Pokud však nebudete spokojeni s naší službou, prosím sdělte nám to. Nejlépe přímo pracovníkovi, se kterým jste v kontaktu. Buď bude schopen zareagovat na vaše požadavky nebo vám může doporučit jinou službu či pomoc, která by byla pro vás adekvátní.
Pokud chcete poslat stížnost nebo jiný podnět k proběhlému kontaktu s naším pracovníkem, kontaktujte vedoucí linky důvěry na emailu aneta.habartova@modralinka.cz. Odpověď vám pošleme nejpozději do 30 dní, ale budeme se snažit, aby to bylo dříve.
Čas kontaktu je vždy individuální, podle situace kontaktujícího - někdy stačí pár minut, někdy je potřeba i hodina a víc.
U telefonátů omezení nemáme, ale někdy se stane, že po cca 65 minutách je od operátora hovor ukončen. Budete-li potřebovat mluvit i po tomto náhlém ukončení, určitě zavolejte znovu.
U chatů máme omezení na 80 minut, aby se dostalo na více zájemců. Navíc máme zkušenosti, že tento čas pro první pomoc a podporu stačí, a pokud ne, domlouváme se na jiných možnostech.
V týdnech pro duševní zdraví, které jsou každý rok od 10. září (tento den je stanoven Světovou zdravotnickou organizací jako Světový den prevence sebevražd) do 10. října z podnětu Světové federace pro duševní zdraví, se 12. září v Praze a Brně konalo setkání a pochod pro pozůstalé po sebevrazích.
Číst víceNa úterý 10. září připadá Mezinárodní den prevence sebevražd a tímto datem také začínají Týdny duševního zdraví, letos 35. ročník. Přestože v posledních padesáti letech měl u nás počet sebevražd klesající tendenci, v posledních dvou třech letech se jejich množství zvyšuje.
Číst více