Zavolat nebo napsat je jednodušší, než být na trápení sám

Naše linka důvěry vychází ze svých desítek let zkušeností při poskytování pomoci v obtížných životních situacích. Za tu dobu jsme měli více než sto tisíc kontaktů. Naši krizoví interventi jsou vyškoleni pro podporu v těžkých situacích a budou s vámi hledat způsoby, jak Vaše trápení zmenšit. VYUŽIJTE I VY NĚKTERÝ Z NAŠICH KONTAKTŮ.

Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Obrátit se na nás můžete telefonicky, prostřednictvím chatu nebo e-mailem.

Modra Linka Ilustrace Web Linka Duvery 1

Volejte

SLUŽBA JE POSKYTOVÁNA NEPŘETRŽITĚ - 24/7.

Telefon
608 902 410
Modra Linka Ilustrace Web Diskuze
NEDOSTANE-LI SE NA VÁS ŘADA NA CHATU, JSME VÁM K DISPOZICI NA TELEFONECH ČI SKYPU

Chatujte

pondělí, středa, neděle vždy od 18.30 do 21:30 a pátek od 10:00 do 13:00

Chat linky důvěry
Přejít na chat

Pište

Anonymní schránka důvěry
Přejít na schránku
Linka důvěry e-mail

Co je důležité vědět

Když prožíváte obtížné životní situace, se kterými si nedokážete poradit sami či s pomocí vašich blízkých, jsme tu pro vás. Na lince důvěry pracují psychologové, sociální pracovníci a další humanitně vzdělaní pracovníci, kteří musí mít absolvovaný výcvik v krizové pomoci a především musí absolvovat odborné zaškolení, aby byli schopni poskytnout podporu a pomoc. V osobní poradně je vítán každý, kdo potřebuje pomoci se svým trápením.

Hlasové spojení

telefonní linky

  • Výhodou je, že slyšíte druhého člověka.
  • Tento druhý člověk může ihned reagovat na to, co od vás slyší.
  • Společně s pracovníkem na lince hledáte, jak nejvhodněji zvládnout vaše trápení.
  • Pracovník na lince může průběžně ověřovat, zda je pro vás rozhovor užitečný.
  • Výhodou je od 1. 1. 2022 nonstop provoz na hlasových službách.
  • Možnou nevýhodou, o které někteří klienti mluví, je prvotní ostych či strach z kontaktu s cizím člověkem. Máme však ověřeno, že pokud toto překonáte, benefity z tohoto typu kontaktu převáží.
  • Nevýhoda je někdy v nedobrém telefonním signálu.
  • Nevýhodou může být momentální obsazení linky. Doporučujeme pak kontaktovat další linky, které naleznete například na www.linkyduvery.cz.

Písemné spojení

Chat, e-mail, anonymní schránka důvěry

  • Písemné spojení poskytuje pocitově větší anonymitu.
  • Zprávu do naší schránky důvěry nebo na náš e-mail můžete poslat kdykoliv, klidně i ve dvě v noci (odpovídáme do 48 hodin).
  • We offer e-mail consulting for English speakers. We reply within 72 hours.
  • Nevýhodou písemné formy spojení je pomalejší zareagování na situaci. U chatování je interakce docela rychlá, ale stejně tam chybí informace, které člověk získává díky hlasu.
  • Nevýhodou tedy je vyšší možnost nepochopení se a složitější doptávání se na to, co je konkrétně potřeba.
  • Nevýhodou je také, že omezená provozní doba chatu oproti možnosti zavolat kdykoliv.

O lince důvěry

Modra Linka Ilustrace Web Vsechny Vekove Kategorie

Jsme zde pro všechny - bez ohledu na věk či druh těžkostí

Každé trápení je jiné. Někdy zvládneme velké rány a někdy nám dojde dech, když se na nás neusměje někdo, kdo je pro nás důležitý.

A abyste na trápení nebyli sami a mohli jste hledat cestu k úlevě či kroky k řešení, jsou zde linky důvěry jako je ta naše.

Pod tlačítkem níže naleznete podstránku, která se snaží o přehled témat, potřeb či situací, které podle Karet potřeb Jihomoravského kraje (který je registrátor naší služby) musí být linka důvěry schopna s klienty řešit.

Jako další podstránku pod tímto tlačítkem naleznete příklady příběhů, se kterými se na nás klienti obracejí.

Modra Linka Ilustrace Web Podpora Modre Linky

Naše služba je bezplatná

Jsme registrovanou sociální službou - dle zákona 108/2006 Sb. - telefonickou krizovou pomocí.

A díky zařazení do sítě sociálních služeb a podpoře MPSV, Jihomoravského kraje a města Brna poskytujeme telefonickou, chatovou i e-mailovou krizovou pomoc bezplatně.

Platíte pouze cenu volání dle svého tarifu.

Abychom mohli naše služby rozšiřovat (např. provozní hodiny chatu), budeme rádi za podporu.

Modra Linka Ilustrace Web Anonymita

Dbáme na anonymitu a diskrétnost

Jsme vázání mlčenlivostí, vyjma zákonné povinnosti o oznamování trestných činů, kterou je však vázán každý občan. Pracovníci vás na to upozorní, kdyby taková situace měla nastat.

Často kladené dotazy

Modra Linka Ilustrace Web Faq

Obrátit se na nás můžete v obtížných životních situacích. Témata hovorů bývají nejrůznější. Někdy jde o problémy spojené se vztahy, mnohdy jsou to těžkosti, které se týkají vlastního prožívání a pocitů. Někdo prožívá trápení s dětmi, jiný má obavy o sebe nebo své blízké, někdo zažil traumatickou událost, ztrátu či pro něj je těžká životní změna. Lidé volají a píší, když potřebují radu, podporu, vyslechnutí či být s někým alespoň takto na dálku.

Nevoláme.
I díky tomu můžeme zabezpečit anonymitu našich klientů.
Když klienti volají na linku 112, ale potřebují spíše psychickou podporu než složky ISZ, přepojují je operátoři na linky důvěry.

Ano. Zaznamenáváme si pouze téma hovoru či chatu bez jmen a dalších identifikací. Nemusíte sdělovat své jméno či další údaje o sobě. Někdy se ptáme například na věk či bydliště, a to proto, abychom doporučili adekvátní pomoc. Záleží však jen na vás.

Naši pracovníci vyslechnou o co se jedná, a společně s vámi hledají možné kroky z vaší obtížné životní situace. Pomáhají vyznat se v těžké situaci a mohou vás podpořit, vyslechnout a zklidnit rozjitřené emoce.
Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na stránky, které naleznete pod růžovým tlačítkem výše ("řešené potřeby... a příklady ...").

Snažíme se, abychom poskytli potřebnou podporu a pomoc. Pokud však nebudete spokojeni s naší službou, prosím sdělte nám to. Nejlépe přímo pracovníkovi, se kterým jste v kontaktu. Buď bude schopen zareagovat na vaše požadavky nebo vám může doporučit jinou službu či pomoc, která by byla pro vás adekvátní.
Pokud chcete poslat stížnost nebo jiný podnět k proběhlému kontaktu s naším pracovníkem, kontaktujte vedoucí linky důvěry na emailu aneta.habartova@modralinka.cz. Odpověď vám pošleme nejpozději do 30 dní, ale budeme se snažit, aby to bylo dříve.

Čas kontaktu je vždy individuální, podle situace kontaktujícího - někdy stačí pár minut, někdy je potřeba i hodina a víc.

U telefonátů omezení nemáme, ale někdy se stane, že po cca 65 minutách je od operátora hovor ukončen. Budete-li potřebovat mluvit i po tomto náhlém ukončení, určitě zavolejte znovu.

U chatů máme omezení na 80 minut, aby se dostalo na více zájemců.  Navíc máme zkušenosti, že tento čas pro první pomoc a podporu stačí, a pokud ne, domlouváme se na jiných možnostech.

 

Vybrané články

Modrá linka na vánočních trzích

I my budeme na brněnských vánočních trzích.

Číst více

Svíčka za ztracený život

V týdnech pro duševní zdraví, které jsou každý rok od 10. září (tento den je stanoven Světovou zdravotnickou organizací jako Světový den prevence sebevražd) do 10. října z podnětu Světové federace pro duševní zdraví, se 12. září v Praze a Brně konalo setkání a pochod pro pozůstalé po sebevrazích.

Číst více

Počet volajících se sebevražednými úmysly na Modrou linku stoupá

Na úterý 10. září připadá Mezinárodní den prevence sebevražd a tímto datem také začínají Týdny duševního zdraví, letos 35. ročník. Přestože v posledních padesáti letech měl u nás počet sebevražd klesající tendenci, v posledních dvou třech letech se jejich množství zvyšuje.

Číst více